Véget ért a Central European Fashion Days

Avatar photo
2013.06.26., 18:59

Lezajlott a Gombold újra! Közép-Európa döntője június 22-én a Millenárison, mellyel véget ért az első közép-európai régiót felölelő divatesemény, a Central European Fashion Days.


A kreatív ipar ösztönzéséért felelős Design Terminál immár harmadik alkalommal rendezte meg a Gombold újra! öltözéktervezési pályázatot, hogy tehetséges fiatalokat segítsen sikeres vállalkozásuk elindításában, és eljuttassa őket a hazai és nemzetközi piacra. Az idei év újdonsága volt, hogy a versenyen kívül, Magyarország mellett a közép-európai országok – Csehország, Lengyelország és Szlovákia – legígéretesebb fiatal tervezői is Budapestre látogattak és együtt mutatkoztak be a Central European Fashion Days-en. A Design Terminál célja nem csak az, hogy tehetséges magyar fiatalokat támogasson, hanem az is, hogy Budapestet és Magyarországot a régió kreatív központjává tegye.

Az eredetileg június 8-ra tervezett, de a rendkívüli árvízhelyzetre való tekintettel június 22-én megrendezett divatnap keretében déltől konferenciával várták a szakmai közönséget, melynek témája a divat és az üzlet kapcsolata volt. Az előadásokon részt vett Jarrad Clark, a többek között a New York-i, londoni és milánói divatheteket is szervező IMG Fashion igazgatója. Clark a divatbemutató kollekcióit végignézve megállapította, hogy a divat terén óriási potenciál van a közép-európai régióban. Elmondta, a Central European Fashion Dayshez hasonló regionális események szervezése a leghatásosabb mód, hogy a nemzetközi piac figyelmét felkeltsék ezek az országok.

A délutáni divatbemutatókon elsőként legfrissebb kapszulakollekciójukkal mutatkoztak be a Gombold újra! pályázat korábbi szériáinak tervezői, a Bálint Sára Knit/Wear, az INER, a KOMOD, a Ghostmind, Söptei Eszter, a The Four és a ZAKO, a KELE Clothing és az Erlen.

Ezt követte a régió bemutatója, ahol tizenhárom cseh, lengyel, magyar és szlovák alkotó 2013/14-es őszi-téli kollekcióját is láthatta a közönség. Csehországból meghívást kapott Zuzana Kubícková, a SISTERSCONSPIRACY és Hana Zárubová, de itt volt Justyna Chrabelska lengyel divattervező, Szlovákiából pedig Lenka Srsnova, Marcel Holubec W. és Maria Straneková is. Szintén itt, a Visegrad Fashion Show keretében vonultak fel a magyar márkák kollekciói is: Anh Tuan, dori tomcsanyi, Konsanszky, NUBU, ANDA és az ARTISTA.

Az est méltó zárásaként a Gombold újra! Közép-Európa 20 döntős tervezőjének bemutatóját láthatták a nézők, melynek négy fődíjasa: Newcomer öltözék kategóriában Csík Orsolya; Newcomer kiegészítő kategóriában Kovács Ágnes; Oldhands öltözék kategóriában a Garam Judit, Kovács Adél és Hajdu Anett alkotta NUBU; Oldhands kiegészítő kategóriában pedig a MASAMOD, vagyis Erdei Ildikó Virág lett. Az idei év nyertesei számára a szervezők olyan szakmai díjcsomagot állítottak össze, mely hatékony segítséget nyújt a hazai és a nemzetközi piacra lépésben. Tíz további tervezőt különdíjjal jutalmaztak, amelyeket hazai tervezőcsapatok, kreatív alkotóműhelyek, butikok ajánlottak fel az alkotóknak.

Szűcs Péter, az InStyle főszerkesztője és a Gombold újra! Közép-Európa döntőzsűrijének tagja szerint az esemény évről évre bebizonyítja, hogy Magyarország is tud olyat mutatni, amely a magas divatkultúra része lehet, és a kezdeményezésnek köszönhetően bármikor elindulhat egy világkarrier. „A Gombold újra! ereje abban rejlik, hogy a szervezők már el tudnak hívni olyan véleményvezéreket, befolyásos embereket, akik elindíthatják a nemzetközi úton ezeket a tervezőket” – hangsúlyozta Szűcs Péter.

BUYER SHOWROOM

Az június 8-án rendezték a Design Terminálban azt az egynapos showroomot, vagyis a szakmának szóló bemutatótermet, melyre olyan német, olasz, angol és osztrák kereskedők/felvásárlók érkeztek, akik nyitottak arra, hogy globális szinten még kezdő márkákat beemeljenek a kínálatukba. A régióból 29 tervezőnek nyílt lehetősége, hogy bemutassák legfrissebb kollekciójukat, és a kereskedőktől első kézből kapjanak visszajelzést és tanácsokat, azért, hogy sikeresen megállják a helyüket a nyugati piacon. Magyarországon először tartottak ilyen jellegű vásárt, mellyel a szervezők célja, hogy lehetőséget adjanak a tervezőknek üzleti kapcsolatok építésére a nemzetközi piacokon is.

JÓTÉKONYSÁGI ÖSSZEFOGÁS

A Central European Fashion Days közönségét a Design Terminál több karitatív felhívással és akcióval is megszólította. A rendezvény teljes jegybevételét az Ökumenikus Segélyszervezetnek ajánlotta fel, annak a kétéves stratégiai együttműködésnek első állomásaként, melyet a Design Terminál és az Ökumenikus Segélyszervezet kötött egymással. Az együttműködés másik pillére egy jótékonysági aukció volt. A Design Terminál gyerekeknek szóló design műhelye, a Mini Terminál június 1-jén harminc, az Ökumenikus Segélyszervezet által támogatott gyereket látott vendégül, hogy hat ismert magyar divattervezővel közösen díszítsenek vászontáskákat. Az így elkészült egyedi darabokat június 7-én jótékonysági aukció keretében árverezték el. A befolyó adományok a Segélyszervezet átmeneti otthonaiban és gyermekjóléti intézményeiben zajló munkához járulnak hozzá.

Mindemellett a Design Terminál nagyszabású gyűjtést szervezett az árvízkárosultak javára a június 22-i divatesemény teljes időtartama alatt.

Címkék: , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás